Co to jest potykacz?

Trudno jednoznacznie określić rok w którym pojawiły się w Polsce pierwsze potykacze, ale na pewno ostatnia dekada w reklamie należy do nich. Chociaż są tak popularne, to więcej osób wie do czego służy, niż co znaczy słowo potykacz. Nawet kiedy napiszemy słowo potykacz w komputerze, to ten również go nie zna i podkreśla je na czerwono.

 

„Sprzedaję potykacze prawie od samego początku ich pojawienia się na polskim rynku. Ale prawie każdego dnia klienci zaskakują mnie nowymi określeniami na potykacz” – mówi Waldemar Bałaban producent potykaczy i właściciel sklepu internetowego WALBA. Najczęściej nazywają je tablicami kredowymi, ale równie popularne są nazwy stojak reklamowy czy tablica stojąca. W niektórych częściach Polski na potykacz mówi się również koziołek lub kopniak. Fachowcy od reklamy używają również pojęcia ekspozytor.

Potykacz najogólniej rzecz biorąc to urządzenie bardzo proste. Dwie płyty połączone ze sobą na grzbiecie i rozstawione w kształcie litery A. Taki stojak można dowolnie ustawiać i przestawić, a na płytach z obu stron można się ogłaszać, reklamować i informować. Ze względu na to z czego wykonane są płyty, mamy potykacze drewniane lub aluminiowe.

Dla wymagających dostępne są w sprzedaży potykacze lakierowane prezentujące się niczym meble, wodoodporne, które mogą stać na zewnątrz nawet kiedy pada deszcz i śnieg, niewywracalne, których nie przewróci nawet najsilniejszy wiatr, na kółkach, czy takie, na których można wygrawerować sobie swoje logo. Potykacze mogą mieć rozmiaru od XS do XL, występują w różnych kolorach i kształtach (np. lody, wino, sztućce, piwo, narty).

Niewywracalne, wodoodporne potykacze WALBA

 

O skuteczności reklamy na potykaczach nie trzeba nikogo przekonywać. Znają jej siłę zarówno sprzedawcy jak i klienci. Potykaczy nie pominą wzrokiem ani ich zwolennicy ani przeciwnicy. A o to właśnie chodzi w reklamie!

Zdjęcia: archiwum firmowe WALBA

autor: Waldemar Bałaban
PHU WALBA
tel. +48 600 354 623
www.walba.eu

 

 

 

Artykuł sponsorowany