Tomasz Poręba: Mamy to! Budowa odcinka S19 Rzeszów-Babica-Barwinek w kontrakcie terytorialnym z rządem

Podczas konferencji „Teraźniejszość i przyszłość zrównoważonego układu komunikacyjnego Podkarpacia. Implikacje dla gospodarki” doszło do podpisania historycznego dokumentu, jakim jest aneks do kontraktu terytorialnego na budowę S19 od Babicy do Barwinka na granicy ze Słowacją.

– To historyczna decyzja dla Podkarpacia. Po latach zabiegów, starań mogę dziś powiedzieć, że w najbliższych latach powstanie S19 w kierunku do Barwinka, co gwarantuje podpisany dzisiaj kontrakt z rządem na kwotę 24 mld zł. Biorąc pod uwagę, że między Rzeszowem a Lublinem trwają już mocno zaawansowane prace, w ciągu kilku najbliższych lat droga S19 będzie przebiegać przez całe Podkarpacie – mówi Tomasz Poręba.

Odcinek Rzeszów-Babica-Barwinek stanowi część międzynarodowego szlaku Via Carpathia. Tomasz Poręba podkreśla, że prace przy budowie szlaku postępują na wielu etapach. Europoseł Tomasz Poręba zaznacza, że otwarto część obwodnicy Lublina w ciągu drogi S19, podpisano umowę na budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz na odcinek Lasy Janowskie – Nisko a na początku września oddano do ruchu odcinek Sokołów Małopolski Północ-Stobierna.

Tomasz Poręba przypomina także o dokonanym już wyborze wykonawców koncepcji programowej odcinka Rzeszów-Barwinek. Przeprowadzenie przetargu na to przedsięwzięcie było możliwe dzięki decyzji ministra transportu i staraniom europosła Poręby, których efektem było przyznanie prawie 70 mln zł na przygotowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S19 od Rzeszowa do Barwinka połączonej z badaniami geologiczno-hydrologicznymi. Wcześniej udało się uzyskać pozytywną decyzję środowiskową dla budowy tego odcinka.

IMG_20171213_095041

W ramach zamówienia wykonawca ma przygotować koncepcję programową, obejmującą m.in. analizę i prognozę ruchu, opracowania ekonomiczno-fnansowe, organizację i bezpieczeństwo ruchu, dokumentację geologiczno-hydrologiczną i opinię geotechniczną. Podczas kolejnego etapu przetargu nastąpi ocena ofert, a także zbadanie czy wykonawcy, których oferty zostały ocenione jako najkorzystniejsze, nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu.

Tomasz Poręba podkreśla, że Via Carpathia to szansa dla polskich portów. Trasa, która w Polsce będzie biegła z Barwinka przez Rzeszów na Lublin, następnie drogą S17 na Warszawę, a ze stolicy drogą S7 i A1 do polskich portów pozwoli Węgrom, Rumunom, Słowakom, Bułgarom wysyłać towary i usługi do portów w Polsce przyczyniając się do ich rozwoju.

– Nie bez powodu S19 znalazła się wśród laureatów prestiżowego konkursu Top Polski Wschodniej – to bez wątpienia jedna z inwestycji, która pozytywnie przyczynia się do rozwoju wschodnich regionów Polski, a dzisiejsza historyczna decyzja o priorytetowym potraktowaniu przez województwo odcinka od Babicy do Barwinka, czyli do granicy ze Słowacją, z pewnością pozwoli nabrać temu przedsięwzięciu jeszcze większego tempa – mówi Tomasz Poręba.

materiały nadesłane


Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.