Remont stacji Rzeszów Główny. Latem będą gotowe schody ruchome i windy! (ZDJĘCIA)
RZESZÓW / PODKARPACIE. Na stacji Rzeszów Główny trzy perony z windami i schodami ruchomymi oraz przejściem podziemnym będą zapewniały dogodne rozpoczęcie i zakończenie podróży. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 205 milionów złotych realizują projekt z POIiŚ, który zapewni dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Ostatni, trzeci peron jest obecnie wyposażany w wiatę.
Foto: Kamil Mergel / PKP-PLK
Na stacji Rzeszów Główny do dwóch nowych peronów dołączy peron 3. Już stoi główna konstrukcja. Układana jest nawierzchnia z płyt granitowych. Trwa też montaż wiaty. Latem będą gotowe schody ruchome oraz windy.
Wykonawca kontynuuje prace w przejściu pod torami. Wykorzystał ładunek około 300 betoniarek i ponad 370 ton stali. Wzmocnił grunt pod przejściem specjalnymi palami. Roboty toczą się przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ulicy Kochanowskiego. Podróżni korzystają już z dojścia do peronu numer 2.
Stacja Rzeszów Główny szykowana dla podróżnych to nowe, wyższe, zadaszone perony z windami i schodami ruchomymi. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Przewidziane są cztery windy: przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach numer 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ulicy Kochanowskiego.
Wybudowane zostaną także cztery pary schodów ruchomych przy peronie numer 2 i 3 oraz przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ulicy Kochanowskiego. Mające blisko 140 metrów przejście pod torami zapewni wygodny dostęp do peronów i połączy dwie części miasta.
Przy wiadukcie na ulicy Batorego nowa część obiektu od grudnia zapewnia sprawny przejazd pociągów. Są gotowe konstrukcje pozostałych segmentów. Układane są tory. Prace przy wiadukcie powinny zakończyć się latem. Przebudowa wiaduktu, umożliwi poszerzenie jezdni i wyeliminuje ruch wahadłowy. Do użytku zostaną oddane dwa pasy ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja kolejowa zapewni bezpieczny przejazd pociągów i znacznie usprawni komunikację w mieście.
Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 milionów złotych netto.
Źródło: PKP-PLK / informacja prasowa
19-06-2020
Udostępnij ten artykuł znajomym:
Udostępnij
Napisz komentarz przez Facebook
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz